کد خبر : 896
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 جولای 2021 - 14:45

نه افسانه رایج در مورد بدن انسان

نه افسانه رایج در مورد بدن انسان

1- موهای بدن بعد اصلاح بیشتر رشد می کنند! راشل فریمن و متخصص اطفال و دانشیار متخصص اطفال آرون کارول تأیید کردند که این فقط یک شایعه است ، زیرا مطالعات اخیر ثابت کرده است که تراشیدن بر روی تراکم یا سرعت رشد مو تأثیر نمی گذارد.  علاوه بر این اصلاح باعث از بین رفتن

1- موهای بدن بعد اصلاح بیشتر رشد می کنند!

راشل فریمن و متخصص اطفال و دانشیار متخصص اطفال آرون کارول تأیید کردند که این فقط یک شایعه است ، زیرا مطالعات اخیر ثابت کرده است که تراشیدن بر روی تراکم یا سرعت رشد مو تأثیر نمی گذارد.

 علاوه بر این اصلاح باعث از بین رفتن قسمت بیرونی مرده  مو که در زیر پوست قرار دارد ، میشود.

 بنابراین بر درصد و نوع رشد تاثیری ندارد ، در حقیقت موهای تراشیده شده معمولاً درشت رشد میکنند و این باعث می شود موهای شما بیشتر به نظر برسد!

2- کالری شماری مهمترین راه کنترل وزن و نظارت بر سلامتی است!

در حقیقت پیگیری غذا و رژیم غذایی مهمتر و پیچیده تر است. اگرچه کاهش کالری یک روش موثر برای کاهش وزن است ، اما این تنها عامل نیست.

 تعیین وزن فعلی و وزنی که می خواهید از دست دهید بستگی به حفظ تعادل غذایی رژیم غذایی ، کالری هایی که می سوزانید و همچنین ماهیچه هایی که با ورزش ایجاد می کنید، دارد.همه این عناصر نقش مهمی در سلامتی شما دارند و برای از دست دادن چربی ضروری هستند.

3- در طول روز به 8 ساعت خواب نیاز داریم!

هشت ساعت خوابیدن در روز شرط بدی نیست. این اطلاعات ممکن است برای بعضی ها معتبر باشد ، اما برای همه انسان ها یک قانون لازم نیست. یک مطالعه اروپایی نشان داد افرادی که ژن معروف به ABCC9 را دارند می توانند ساعات بسیار کمتری بخوابند.

4- خواندن در نور کم به چشم آسیب می رساند!

محققان راشل فریمن و آرون کارول نیز تایید کردند که خواندن در نور کم به چشم آسیب قابل توجه و دائمی نمی رساند ، اگرچه ممکن است عوارض منفی ایجاد کند ، اما به احتمال زیاد باعث ایجاد تغییر دائمی در کار و ساختار چشم نمی شود.

خواندن کتاب در نور کم
خواندن کتاب در نور کم

5- متابولیسم آهسته باعث چاقی می شود!

دکتر جیم لوین یک محقق اضافه وزن است که متابولیسم افراد لاغر و افراد دارای اضافه وزن را مطالعه کرده است.نتایج این مطالعه کاملاً مخالف این دروغ بود.

6- شرایط اقلیمی سرد باعث سرماخوردگی می شود!

آیا مادر شما برای جلوگیری از خطر سرما خوردگی از شما خواسته است کت زمستانی بپوشید؟

مارک لنر و دکتر بیلی گلدبرگ ، نویسندگان کتاب “چرا مردان نوک پستان دارند؟” تأیید کرده اند که سرماخوردگی به احساس سرماخوردگی مربوط نمی شود بلکه به ویروس رینو ربط دارد .

7-با مکیدن سم می توان نیش مار راخارج کرد!

این احمقانه است اگر فکر کنیم مکیدن سم مار از زخم گزش او را التیام می بخشد ، این ایده بسیار بدی است ، دکتر بیلی گلدبرگ و مارک لنر تأیید کرده اند که انجام این کار می تواند با ایجاد عفونت در ناحیه زخم وضعیت را بدتر کند ، ما در عوض میتوانیم از توصیه های صلیب سرخ پیروی کنیم اگر در شرایط مشابهی قرار گرفتیم:

  • نیش را با آب و صابون بشویید.
  • ناحیه نیش را حرکت ندهید و سعی کنید سم را از قلب دور کنید.
  • در اسرع وقت از کمک پزشکی استفاده کنید.

8- بیدار کردن شخصی که در خواب راه می رود خطرناک است!

نکته واقعاً خطرناک این است که شخصی که در خواب راه می رود بیدار نشود ، این افراد وقتی از خواب بیدار می شوند خود را در مکانهای دیگری غیر از مکانهایی که در آن خوابیده اند پیدا کنند شوک آور خواهد بود.

دکتر آنا کریگ ، “مدیر مرکز اختلالات خواب در دانشگاه نیویورک” در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفت که بهترین کمکی که می توانیم به یک خواب آور بکنیم ، بازگرداندن آنها به رختخواب است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.