کد خبر : 887
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 جولای 2021 - 14:01

چرا تسلا 10 درصد سهام بیت کوین خود را فروخت؟

Fortune.com گزارش داد ، مدیر عامل تسلا ، ایلان ماسک ، گفت که تسلا 10 درصد سهام خود را در بیت کوین فروخته است تا نقدینگی ارز دیجیتال را ثابت کند و گفت که وی سرمایه گذاری شخصی خود را نیز در این ارز رمزنگاری شده حفظ کرده است. گزارش درآمد تسلا نشان داد این شرکت که اوایل سال جاری بیش از یک میلیارد دلار ارز رمزپایه خریداری کرده است ، از فروش خود 101 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

در واقع ، ماسک در توییتر گفت ، تسلا در تلاش بود “نقدینگی بیت کوین را به عنوان جایگزینی برای نگه داشتن پول نقد در ترازنامه ثابت کند.” این شرکت عملکرد مالی سه ماهه قوی را روز دوشنبه گزارش داد که نشان دهنده افزایش ادامه فروش و تولید جهانی این شرکت است.

این سازنده ماشین الکتریکی درآمد 39 سنت برای هر سهم را در سه ماهه اول گزارش کرده است. این میزان در سه ماهه چهارم سال 2020 از 24 سنت در هر سهم افزایش قابل توجهی داشت. در حالی که فروش همه گیر ویروس کرونا باعث شد فروش آن “مجبور شود” کارخانه خود را در Fremont ، کالیفرنیا تعطیل کند ، “در هر سه ماه” 2 سنت “سود کسب کرد.

طبق گزارش نیویورک تایمز ، تسلا در سه ماهه اول سال سود 438 میلیون دلاری را ثبت کرد که بالاترین میزان سود است که 293 میلیون دلار آن به صورت نقدی بود ، اما پول نقد موجود آن کاهش یافت زیرا 1.2 میلیارد دلار از آن را برای خرید استفاده کرد. بیت کوین ، و بدهی ها و قراردادهای اجاره به مبلغ 1.2 میلیارد دیگر را پرداخت کرد.

ماسک انتظار رشد بیشتر در سه ماهه آینده را داشت و گفت که او معتقد است مدل Y ، خودروی اسپرت کوچک این شرکت ، به پرفروش ترین وسیله نقلیه در جهان تبدیل خواهد شد. وی پس از اعلام نتایج در کنفرانس تلفنی با تحلیلگران گفت: “چیزهای زیادی برای هیجان زده شدن در سال های 2021 و 2022 وجود دارد.” مانند سایر خودروسازان ، تسلا از کمبود تراشه رنج برده است ، که ماسک گفت “یکی از سخت ترین چالش های زنجیره تامین بود که با آن روبرو بودیم.”

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.