اگه اپلیکیشن اسنپ رو داری؟ این گزارش رو بخون

اسنپ snapp, سامانه هوشمند حملونقل، پل ارتباطی میان کاربر مسافر و کاربر راننده است و راهکاری سریع و ساده برای درخواست خودرو و موتورسیکلت به شمار میرود. با درخواست خودرو یا موتورسیکلت در این اپلیکیشن، پس از مشخص کردن مبدا و مقصد، نزدیکترین اسنپ به نشانی شما میآید. با اسنپ سفری ایمن، راحت و مقرونبهصرفه
اسنَپ از زمستان سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و مالکیت این نرم افزار متعلق به گروه اینترنت ایران است. کمتر کسی را میتوان یافت که در شهرهای مختلف کشور نام این سرویس حمل ونقل اینترنتی اسنپ را نشنیده یا از آن استفاده نکرده باشد. اسفندماه سال گذشته راشا شیدماهر، مدیر ارشد مارکتینگ اسنپ، اعلام کرد: «تعداد کاربران ثبت شده در اسنپ بیش از ۱۰ میلیون برآورد میشود و تعداد رانندگان اسنپ ۳۰۰ هزار نفر است.»
به گفته او، روزانه بیش از یک میلیون درخواست تاکسی در سامانه اسنپ ثبت میشود که از این رقم، نزدیک به یک میلیون سفر موفق در اپلیکیشن اسنپ است. افزایش نرخ سفرهای موفق در ۱۰ ماه گذشته از ۷۰ به ۸۲ درصد رسیده و میزان سفر با اسنپ در ماه با رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی همراه است! با این حال گزارش های میدانی رسیده از همکاران عزیز حاکی از این است که در ماه های اخیر خدمات اسنپ با افت شدید مواجه شده است.
در این گزارش که بر اساس گزارشهای میدانی خود به بررسی مشکلات عمده اسنپ میپردازد. روشن است که تمرکز این گزارش بر مشکلات است و به هیچ عنوان به معنای نقد کلیت عملکرد رانندگان آن نیست.
بررسی نشدن صلاحیت رانندگان و کیفیت خودروها
در گزارش های متعددی این مشکل اعلام شده است. رانندگانی که با وضع نامناسب درخواستها را پذیرش میکنند، ماشین هایی که مشخص نیست با چه بررسی برای کار در اسنپ پذیرفته شده اند، تقید نداشتن به اصول ابتدایی تعامل با مسافران از جمله این مشکلات هستند. بارها گزارش شده است که رانندگان با ظاهری نامناسب به سراغ مسافران رفته اند.
اخذ نقدی کرایه از سوی رانندگان اسنپ
نکته ای که کاربران از آن استقبال کردند. در این اپلیکیشن امکان پرداخت اعتباری و همچنین ایجاد اعتبار وجود دارد ، سندسازی پرداختها و امکان پیگیری را فراهم میکند. با وجود این و گذشت زمان، به ویژه در چند ماه اخیر رانندگان اسنپ از مسافران خود میخواهند کرایه ها را نقدی پرداخت کنند. روشن است که به هیچ وجه این گزاره درباره همه رانندگان صدق نمیکند.
در گزارش میدانی برخی از رانندگان حتی دستگاه پرداخت سیار در اختیار مسافر قرار میدهند و برخی دیگر شماره کارت خود را به مسافر داده و از او میخواهند که کرایه را واریز کند. آنها دلیل این امر را پرداخت دیربه دیر از سوی اسنپ اعلام کرده و میگویند آنها به پولشان نیاز دارند. البته پاسخگوی اسنپ ادعا اعلام کرد که هرگز زمان پرداخت بیش از سه روز نبوده است.
این مسئول همچنین تأکید کرد در صورت مشاهده چنین درخواستهایی بلافاصله با اسنپ تماس گرفته شود؛ اما در این بین یک چیز دیده نمیشود. در صورت رد تقاضای راننده، معمولاً فضایی سنگین و عصبی در ماشین ایجاد میشود که میتواند سفر را ناخوشایند کند.
روشن نکردن کولر
یکی از مهمترین ویژگی های اسنپ در تابستانهای گرم، استفاده از کولر و سفر برای مسافران است. بر اساس گفته اسنپ از رانندگان خواسته شده است که از پیش کولر خود را روشن کنند و فقط در صورت خواست مسافر است که کولر باید خاموش شود.
با این حال موارد متعددی از رعایت نکردن این قانون گزارش شده است. یکی از رانندگان اسنپ گفته: «آنها میگویند اما رانندگان روشن نمیکنند چون برایشان مقرون به صرفه نیست. » همچنین دلایلی همچون نداشتن سوخت کافی نیز برای روشن نبودن کولر گفته شده است. در حالی که مشخص نیست چرا وقتی خودرو با کمبود سوخت مواجه است، راننده باید درخواست یک مسافر را قبول کند.
دانلود اپلیکیشن اسنپ
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1