کد خبر : 866
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 جولای 2021 - 12:39

اتومبیل های خودران هوشمند چگونه کار می کنند؟

اتومبیل های خودران هوشمند چگونه کار می کنند؟

“اتومبیل های خودران با استفاده از LiDAR ، رادار ، دوربین ها و حسگرها دنیای اطراف خود را درک می کنند و بهترین راه رسیدن به مقصد را به روشی سریع و ایمن پیدا می کنند.” اتومبیل های خودران می توانند از طریق دوربین های نصب شده ، رادار ، لیدار و سنسورها ، محیط

“اتومبیل های خودران با استفاده از LiDAR ، رادار ، دوربین ها و حسگرها دنیای اطراف خود را درک می کنند و بهترین راه رسیدن به مقصد را به روشی سریع و ایمن پیدا می کنند.”

اتومبیل های خودران می توانند از طریق دوربین های نصب شده ، رادار ، لیدار و سنسورها ، محیط اطراف خود را درک کرده و با استفاده از ماژول GPS و سیستم ناوبری اینرسی ، تصمیمات ناوبری بگیرند.

فناوری رانندگی خودمختار به دوربینها و حسگرهای چند منظوره متکی است که محیط را به درستی تشخیص می دهند و همچنین الگوریتم های شبکه رایانه ای که وضعیت فعلی را به درستی تجزیه و تحلیل می کنند. دوربین استریو نصب شده روی شیشه جلو ، دوربین روی آینه نمای جانبی ، سنسورهای فراصوت در سپرهای جلو و عقب ، رادار دوربرد و برد کوتاه حرکت اجسام را تشخیص می دهند.

اگر شبکه رایانه ای وسیله نقلیه وضعیت بالقوه خطرناکی را شناسایی کند ، یا راننده را از شرایط آگاه می کند و یا ترمز وسیله نقلیه را برای جلوگیری از تصادف هشدار می دهد. همه دوربین ها و سنسورها مانند یک تار عنکبوت در هم تنیده شده اند تا به وسیله آن بتوانند با تبادل و تجزیه و تحلیل اطلاعات ، به طور موثر به خطر پاسخ دهند. نکته کلیدی در این فناوری ، تلفیق داده ها از تمام حسگرها برای پیش بینی چنین شرایطی از قبل و پیش بینی آنچه راننده انتظار ندارد است.

سیستم ارتباطی لوازم الکترونیک خودرو با هوش مصنوعی و فناوری ابری

وقتی صحبت از اتومبیل های خودران می شود ، تصمیمات ناوبری توسط سیستم کنترل گرفته می شود. این سیستم می تواند از طریق نقشه داخلی خود مسیر بهینه را به مقصد برساند و بدون موانع جاده ای. پس از مشخص شدن بهترین مسیر ، دستوراتی برای کنترل فرمان و ترمز به هر اپراتور وسیله نقلیه ارسال می شود.

رانندگی خودمختار متناسب با پیشرفت عملکرد مکانیکی مانند دقت دوربین ها ، سنسورها و سیستم های کنترل در حال تکامل است. در حال حاضر ، پیشرفت های مبتنی بر این فناوری به خودروها امکان می دهد ضمن حفظ فاصله از وسیله نقلیه جلو ، خودرو را در لاین خود نگه دارند ، چراغ راهنمایی را از طریق دوربین بخوانند و قبل از ورود به تقاطع ها یا گوشه ها با اتصال به آنها سرعت را کم کنند.

با توجه به امکانات کنونی نقشه، انتظار می رود که اتومبیل ها بتوانند با استفاده از سرورهای ابری ، خطرات احتمالی موجود در مسیرهای ناوبری را از قبل شناسایی و آماده کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.