کد خبر : 777
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 جولای 2021 - 16:50

رژیم مدیترانه ای چیست؟

رژیم مدیترانه ای چیست؟

تعریف رژیم مدیترانه ای رژیم غذایی مدیترانه ای را می توان به عنوان یک رژیم غذایی حاصل از غذاهایی است که در کشورهای حاشیه دریای مدیترانه مصرف می شوند، مانند: یونان ، فرانسه ، اسپانیا و جنوب ایتالیا. این رژیم به طور کلی بیانگر یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات ، میوه ها ، ماهی

تعریف رژیم مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای را می توان به عنوان یک رژیم غذایی حاصل از غذاهایی است که در کشورهای حاشیه دریای مدیترانه مصرف می شوند، مانند: یونان ، فرانسه ، اسپانیا و جنوب ایتالیا.

این رژیم به طور کلی بیانگر یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات ، میوه ها ، ماهی ، حبوبات ، آجیل ، لوبیا ، غلات و چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون است و شامل مقدار کمی گوشت و محصولات لبنی است.

غذای مدیترانه ای

فواید رژیم مدیترانه ای

مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد ، زیرا سیستمی بدن با سطح پایین کلسترول LDL “بد” همراه شده و احتمال رسوب مواد در عروق را کاهش می دهد.

در مطالعه ای، متاآنالیز بیش از 1.5 میلیون بزرگسال سالم نشان داد که رژیم غذایی مدیترانه ای با مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی و به طور کلی میزان مرگ و میر کمتری همراه است.

همچنین این رژیم می تواند به کاهش بروز سرطان و بیماری پارکینسون کمک کند. آلزایمر و خطر ابتلا به سرطان پستان را برای زنانی که این رژیم را با روغن زیتون فوق العاده بکر و آجیل مخلوط دنبال می کنند نیز بشدت کاهش پیدا می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.