کد خبر : 798
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 جولای 2021 - 18:15

قیمت مسکن چگونه تعیین میشود؟

برای جلوگیری از کلاهبرداری ، چگونه قیمت خانه را هنگام خرید تعیین کرده و از ایمنی آن اطمینان حاصل کنید؟    

بسیاری از افرادی که می خواهند صاحب یک آپارتمان یا خانه جدید شوند ، تمایل دارند که در طی مراحل خرید ، چه با خرید خانه با ارزش مالی زیاد و چه با خرید خانه بدون مجوز ، در معرض تقلب قرار نگیرند.

نکاتی برای کمک به تعیین قیمت خانه

استخدام یک متخصص برای ارزش گذاری خانه یکی از راه های مناسب است. خریدارباید یک کارشناس را با خود به خانه ببرد تا با توجه به دیدگاه و تجربه خود قیمت مناسب خانه را تعیین کند.

قیمت خانه جدید را می توان بر اساس مدت زمان ساخت خانه نیز تعیین کرد.

قیمت خانه نیز با توجه به مجاورت خانه با خدمات موجود در آن ، مانند مترو یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی ، حضور مدارس اطراف منطقه ، بازارهای تجاری و غیره ، بیمارستان ها ، سینماها و دیگران نیز میتواند تعیین شود.

موقعیت خانه در تعیین قیمت آن نقش اساسی دارد ، اگر خانه در شهری متمدن واقع شده باشد که تمام نیازهای اساسی یا تفریحی خریدار را داشته باشد به تبع قیمت آن بالاتر از خانه ای در منطقه ای روستایی است که فاقد خدمات است.

تاسیسات اساسی نیز در تعیین قیمت خانه نقش اساسی دارند ، زیرا خانه ای که دارای برق ، آب ، گاز طبیعی و فاضلاب است قیمت های بالاتری نسبت به سایر خانه ها دارد.

تعداد ساکنان اطراف خانه نیز بر قیمت واحد مسکونی تأثیر می گذارد ، بنابراین مکان نباید شلوغ یا خالی از ساکنان باشد.

قیمت مسکن
قیمت مسکن

قرارداد برای بررسی

پروانه ساخت و ساز املاک و مستغلات

 هنگام ساخت هر ملک جدید ، باید پروانه ساختمانی از محله ای که ملک به آن تعلق دارد گرفته شود، بنابراین خریدار باید پروانه ساختمانی را بررسی کند، تا وضعیت ساختمان را بررسی

گواهی انطباق از محله

 هنگام مجوز دادن ملک از محله ، و پس از بازرسی از سایت تا زمان پذیرش پروانه ملک ، یک گواهی انطباق از محله صادر می شود ، که نشان دهنده وجود شرایط و شرایط مورد نیاز برای است ، بنابراین خریدار باید اطمینان حاصل پیدا کند که ملک مطابق با شرایط لازم است.

سند مالکیت زمین

 در مورد ساخت ملک ، مالک ملک باید سند مالکیت زمین را که در ثبت املاک و مستغلات ثبت داشته باشد و از یکی بودن نام مالک زمین یا مالک بودن ملک اطمینان حاصل کند

قرارداد مالکیت املاک و مستغلات  در صورت خرید ملک یا ساختمان ، مالک ملک باید قرارداد مالکیت ملک را که در املاک مستند شده است ، به خریدار اطلاع دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.