کد خبر : 878
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 جولای 2021 - 13:15

نقش رنگ در دکوراسیون منزل

نقش رنگ در دکوراسیون منزل

رنگ ها نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارند. با استفاده صحیح از رنگ ها می توان خانه را روشن ، شاد و جذاب کرد. خانه یک مکان رنگارنگ است که در آن بسیاری از مبلمان رنگارنگ ، گلها و لوازم جانبی مانند فرش ، فرش ، عکس ، صفحه نمایش و غیره وجود دارد. رنگ

رنگ ها نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارند. با استفاده صحیح از رنگ ها می توان خانه را روشن ، شاد و جذاب کرد. خانه یک مکان رنگارنگ است که در آن بسیاری از مبلمان رنگارنگ ، گلها و لوازم جانبی مانند فرش ، فرش ، عکس ، صفحه نمایش و غیره وجود دارد. رنگ ها بر روی افراد تأثیر روانی دارند. آنها می توانند شخصیت و فردیت اعضای خانواده را بیان کنند.

در حالی که استفاده از رنگ در دکوراسیون منزل باید مورد توجه قرار گیرد. بعضی از رنگها در بعضی از اتاقهای خانه مناسبتر از بقیه هستند. نوع رنگ و الگوی استفاده شده در اتاق باید بیانگر هدف مورد نظر اتاق باشد. از رنگ های روشن و آرام می توان در اتاق هایی که او بیشترین وقت روز را در آن می گذراند استفاده کرد.

در اتاقهایی که فقط چند ساعت برای اقامت استفاده می شود باید از رنگهای روشن استفاده شود. اگر اتاق نور زیادی از آفتاب بگیرد ، می توان از رنگ تیره تری برای کاهش نور استفاده کرد. از طرف دیگر ، اتاقی که نور طبیعی خورشید نمی گیرد باید با رنگی زنده مانند زرد روشن شود.

اگر اتاق ها شلوغ باشد ، نباید از رنگ های تیره استفاده شود. اتاق های کوچک باید با رنگ های روشن رنگ آمیزی شوند تا توهم وسعت فضا ایجاد شود. اتاق های بزرگ با رنگ های تیره رنگ آمیزی می شوند ، به طوری که کوچکتر به نظر می رسند.

اگر اتاق بسیار باریک باشد ، دیوارهای کوتاه باید رنگ متضادی با دیوارهای بلند داشته باشند ، تا عریض تر به نظر برسند. وقتی از رنگی روشن تر از رنگ دیوار استفاده می شود ، سقف پایین تر ظاهر می شود.

رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی
رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی

 رنگ های مناسب برای استفاده در اتاق های مختلف

اتاق های خواب

اتاق های خواب معمولاً مکانی برای استراحت و آرامش هستند. بنابراین ، باید از رنگهایی که فضای آرام ایجاد می کنند استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از رنگ های آبی ، آبی سبز ، سبز روشن یا سفید در اتاق خواب استفاده کرد.

اتاق نشیمن

عموماً این اتاق ها توسط میهمانان استفاده می شوند. بنابراین اتاق نشیمن باید شاد ، مهمان نواز و راحت به نظر برسد. انتخاب رنگ در این اتاق بیانگر شخصیتتان است. از رنگهای روشن می توان در این اتاق استفاده کرد. پالت رنگی کاملا متعادل مبلمان، گل آرایی و لوازمی که در اتاق وجود دارد مورد توجه مهمانان قرار خواهد گرفت.

ناهارخوری

اتاق غذاخوری باید رنگی خنک و راحت داشته باشد ، به طوری که فرد بتواند در هنگام غذا خوردن روحیه مطبوعی داشته باشد. برای افزایش اشتها باید از رنگ های ملایم گرم در این اتاق استفاده شود. به عنوان مثال می توان از سبز ، زرد ، قرمز و نارنجی استفاده کرد.

آشپزخانه

از رنگهای روشن و تحریک کننده باید در آشپزخانه استفاده شود زیرا خانم خانه قسمت زیادی از وقت خود را در این اتاق میگذراند. رنگ سرد گرمای پخت را جذب می کند. نارنجی ، خاکستری آبی یا سبز دودی را می توان در آشپزخانه استفاده کرد.

حمام

حمام ها باید دارای رنگ های تازه ، شفاف و محرک مانند عاج یا کرم باشد ، به طوری که شخصی که حمام ​​ می کند احساس تمیز و تازه ای داشته باشد.از رنگ های سبز و آبی نیز می توان استفاده کرد.

طرح رنگ در یک اتاق ممکن است یکسان یا متضاد باشد. کفپوش ، پوشش کف و لوازم جانبی باید با دقت انتخاب شوند ، به طوری که تعادل رنگ در اتاق حفظ شود. مطلوب است که یک رنگ اتاق را در طرح رنگ اتاق مجاور تکرار کنید. این امر هنگامی که فرد در داخل خانه حرکت می کند ، حس تداوم می یابد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.