کد خبر : 962
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 ژانویه 2022 - 17:53

آشنایی با انواع نورپردازی نمای ساختمان

آشنایی با انواع نورپردازی نمای ساختمان
به گفته کارشناسان، ساختمان ها با نورپردازی زیبا بیشتر خودنمایی می کنند و محیط اطراف را نیز زیباتر می کنند...
نورپردارزی نمای خارجی ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان

نماها معمولاً به عنوان نمای اصلی یا اضلاع بیرونی ساختمان شناخته می شوند. از نظر معماری آنها یکی از مهمترین عناصر طراحی بیرونی هستند، زیرا تا حد زیادی احساس کلی سازه را تعیین می کنند. علاوه بر این، آنها نقش مهمی از نظر عبور نور، عملکرد صوتی و بهره وری انرژی یک ساختمان دارند.

نماها بر دستیابی به زیبایی شناسی برتر تأثیر می گذارند و اینجاست که نورپردازی نما وارد عمل می شود. نورپردازی نمای ساختمان می تواند یک ساختمان خسته کننده را به یک ساختمان چشم نواز واقعی تبدیل کند زیرا معماری را برجسته می کند و بر ویژگی های کلیدی ساختمان تأکید می کند.

به گفته کارشناسان، ساختمان ها با نورپردازی زیبا بیشتر خودنمایی می کنند و محیط اطراف را نیز زیباتر می کنند. نورپردازی مناسب نما اولین تصور عالی از ساختمان ایجاد می کند که به طور قابل توجهی کارمندان و مشتریان را جذب می کند.

اهمیت نورپردازی نمای ساختمان چیست؟

نورپردازی نمای ساختمان توسط شرکت ایران فرود

نورپردازی نمای ساختمان توسط شرکت ایران فرود

نورپردازی نمای ساختمان که به خوبی برنامه ریزی شده باشد در درجه اول به برجسته کردن ویژگی های اصلی ساختمان کمک می کند. علاوه بر این، می توان از آن برای افزودن حس هنری به فضای بیرونی با سایه استفاده کرد. به گفته برترین تولید کنندگان نورپردازی تجاری ، برجسته کردن یک ویژگی باعث می شود که آن ویژگی بیشتر نمایان شود.

سبک سیلوئت ((silhouetting، چراغ ها در پشت یک شی قرار می گیرند تا پس زمینه را روشن کنند. علاوه بر این، بسیاری از کارشناسان معماری نیز از نورپردازی بالا برای ستون‌ها استفاده می‌کنند تا تضاد ساده‌ای را ایجاد کنند یا برای اینکه شی را به مرکز جذابیت تبدیل کنند.

برای پیاده کردن انواع روش های نورپردازی نمای ساختمان نیاز به آموزش نورپردازی نمای ساختمان یا استفاده از شرکت هایی است که ید طولانی در این زمینه دارند. شرکت ایران فرود نیز با سال ها سابقه در این امر یکی از بهترین طراحان نورپردازی نمای ساختمان است.

انواع مختلف نمای ساختمان و نورپردازی

پلان های معماری مدرن با انواع طرح های نما تزئین شده اند و نورپردازی به آن حال و هوا میبخشد. به گفته تولیدکنندگان برجسته روشنایی صنعتی ، طراحی نما ممکن است زمانی که با نور طبیعی یا نور مصنوعی در طول شب روشن شود از نظر شکل یا طراحی متفاوت به نظر برسد. این ظاهر ممکن است در طول روز تغییر می دهد زیرا جهت نور مدام در تغییر است.علاوه بر نور پردازی نما شرکت ایران فرود انواع خدمات نما همانند تعویض لامپ نما، تعویض لامپ نمای ساختمان با طناب، تعویض لامپ ساختمان بدون داربست، تعویض پرژکتور نما، تعویض لامپ و ال ای دی چراغ نما، برقکاری نمای ساختمان، نصب چراغ نما ساختمان و نصب چراغ دکوراتیو نمای ساختمان اشاره نمود.

برخی از انواع نما و پیشنهادات نور عبارتند از:

نماهای جامد

نمای جامد به سطح دیوار صاف و بدون بافت گفته می شود. این نماها در درجه اول تحت تأثیر شرایط نور طبیعی (نور خورشید) قرار دارند. با این حال، سطوح بزرگ و یکنواخت را می توان با ساختار مشخص و الگوهای نور ارائه کرد.

نماهای تقسیم عمودی

توسعه دهندگان می توانند از پرتوهای باریک نور برای تشدید تقسیم عمودی استفاده کنند. آنها همچنین می توانند ترکیبی از نورهای بالا و پایین را برای تقویت نما در نظر بگیرند.

نماهای تقسیم افقی

تقسیم بندی های افقی می تواند سایه های طولانی و سنگینی را در نمای ساختمان ایجاد کند. با این حال، این را می توان با افزایش افست نورپردازی از نما کاهش داد.

نماهای سوراخ دار

نماهای بر پایه نوآوری امکان استفاده خلاقانه از تکنیک های نورپردازی متعدد را فراهم می کند. به عنوان مثال، افراد می توانند از LED واشر خطی یا Formz LED توسط Wipro Lighting برای روشنایی این پوشش های کاریزماتیک استفاده کنند.

با استفاده از روش‌های نورپردازی نما در روشنایی نوآورانه که توسط شرکت خدمات نمای ساختمان ایران فرود به شما ارائه‌شده است، می‌توانید علاوه بر شخصیت دادن به مکان‌های خود، مشتریان خود را جلب کرده و درعین‌حال صرفه‌جویی در انرژی را در نظر داشته باشید و به کاهش آلودگی محیط کمک کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.