کد خبر : 776
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 جولای 2021 - 17:04

نکات طلایی برای تبدیل تجارت سنتی به تجارت آنلاین


دنیای تجارت الکترونیکی پر از فرصت است و به عنوان یک کارآفرین بدنبال راه هایی برای توسعه پروژه خود هستید و آن را بر روی نقشه بازارهای منطقه ای و جهانی قرار دهید. شکی نیست که شما باید وارد دنیای تجارت الکترونیکی شوید. صرف نظر از نوع تجارت سنتی خود ، چند مرحله وجود دارد که به شما امکان می دهد آن را به یک تجارت الکترونیکی آنلاین تبدیل کنید. در ابتدا ، شما باید یک طرح تجاری کاملاً فکری تهیه کنید که توانایی ها و پتانسیل تجارت شما را در نظر بگیرد. اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا این طرح را از طریق مجموعه ای از مراحل عملی تهیه شده توسط متخصصان این رشته به شرح زیر شرح دهید:

تصمیم بگیرید که کدام خدمات الکترونیکی را می توانید ارائه دهید

بسته به نوع تجارت خود ، می توانید آن را به صورت جزئی یا کامل به اینترنت منتقل کنید. بنابراین ، ابتدا باید تعیین کنید که چه خدماتی می توانید به صورت الکترونیکی به مشتریان خود ارائه دهید. به عنوان مثال ، اگر صاحب یک گل فروشی فیزیکی هستید ، می توانید خدمات خود را به صورت الکترونیکی منتقل کنید ، از جمله خرید گل و پرداخت از طریق فروشگاه آنلاین.

با امکان افزودن برخی خدمات به فروشگاه شما از قبیل: سفارشی سازی سفارشات ، به طوری که مشتری بتواند بسته های خود مانند بسته های عروسی ، بسته های روز ولنتاین و سایر موارد را طراحی کند. این به شما کمک می کند تا برای مرحله تحول الکترونیکی به خوبی برنامه ریزی کنید و به شما امکان می دهد تا بهترین استفاده را از ابزارهای بازاریابی الکترونیکی داشته باشید.

برای تجارت خود ایمیل کاری بسازید

هنگامی که وارد دنیای تجارت الکترونیکی می شوید ، باید کانال های ارتباطی الکترونیکی فراهم کنید که تجارت شما و مشتریان شما را بهم پیوند دهد و اولین این کانال ها پست الکترونیکی است. از طریق ایمیل می توانید با شرکت های دیگر ارتباط برقرار کنید و بروشورها و خبرنامه های مربوط به شرکت خود را برای مشتریان ارسال کنید. پست الکترونیکی یکی از مهمترین و موثرترین روشهای بازاریابی است ، مطالعات نشان داده است که بازده سرمایه گذاری شرکتهایی که از پست الکترونیکی به عنوان ابزار بازاریابی استفاده کرده اند درصد زیادی افزایش یافته و به 80٪ رسیده است.

ایمیل با هزینه کم و اثربخشی زیاد در دستیابی به تعداد زیادی مشتری در زمان رکورد ، به شما کمک می کند تا بخشهای خاصی از مشتری را با توجه به علایق آنها و بر اساس نیاز آنها به خدمات یا محصولی که تجارت شما ارائه می دهد ، هدف قرار دهید.

نکات طلایی برای تبدیل تجارت سنتی به تجارت آنلاین
نکات طلایی برای تبدیل تجارت سنتی به تجارت آنلاین

حضور دیجیتالی هسته اصلی موفقیت تجاری شماست


تنها زمانی می توانید در عرصه آنلاین رقابت کنید که وب سایتی برای تجارت خود ایجاد کنید. شما می توانید از سایت برای نمایش محصولات و خدمات ارائه شده و نمایش و ارائه مشخصات شرکت به عموم مردم استفاده کنید. چه چیزی به جذب مشتری کمک می کند و آنها را ترغیب می کند خدمات یا محصولات شما را درخواست کنند؟تا آنجا که ممکن است سعی کنید وب سایت مشاغل خود را با محتوای یکپارچه پر کنید تا اگر مشتری سوالی در ذهنش خطور کرد ، بتواند جواب آن را در سایت شما پیدا کند. مثلا:

اطلاعات کافی در مورد خدمات و محصولات خود را نشان دهید و پیشنهادات و تخفیف ها را اعلام کنید.
روش های پرداخت موجود را انتخاب کرده و روش های ارتباطی موجود بین شما و مشتریان خود را ذکر کنید.
زمان بین سفارش و دریافت را تعیین کنید.
فیلم های آموزشی را در مورد نحوه سفارش خدمات یا کالاها ، نحوه پرداخت و غیره اضافه کنید.

خدمات تجارت الکترونیکی را برای تجارت خود فراهم کنید


یکی از مهمترین مولفه های تجارت الکترونیکی توانایی انجام معاملات مالی به صورت الکترونیکی است. بنابراین ، شما باید امکان پرداخت الکترونیکی را به مشتریان خود ارائه دهید. این امر باعث افزایش تعامل مخاطبان با خدماتی که شما ارائه می دهید می شود. این مرحله را می توانید با معامله با بانک های الکترونیکی یا حتی بانک های واقعی که خدمات الکترونیکی ارائه می دهند ، اجرا کنید.

به عنوان مثال: شما می توانید خدمات پرداخت کارت اعتباری را ارائه دهید ، که یک روش پرداخت محبوب و مطمئن است ، که توسط بسیاری از مشتریان ترجیح داده می شود و اکثر فعالیت های تجارت الکترونیکی از آن استفاده می کنند. همچنین می توانید پرداخت را از طریق نقل و انتقالات بانکی الکترونیکی ارائه شده توسط برخی از بانک ها فعال کنید.

حضور آنلاین بدون بازاریابی خوب کارساز نخواهد بود


مانند هر مشاغل ، تجارت الکترونیکی نیز وابستگی زیادی به قدرت توانایی بازاریابی شما دارد. تردیدی نیست که شما به عنوان یک صاحب مشاغل سنتی کاملاً از اهمیت بازاریابی خوب و موثر در موفقیت هر تجارت آگاه هستید. بنابراین ، هنگامی که مشاغل خود را به دنیای الکترونیک منتقل می کنید ، برای انجام کار صحیح به خدمات بازاریابی الکترونیکی از متخصصان نیاز خواهید داشت ، این امر باعث می شود مشتری بیشتری جذب کرده و سود بیشتری از آنچه انتظار می رود کسب کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.