کد خبر : 704
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 جولای 2021 - 13:48

سرمایه گذاری دومان سهند در حوزه روزنامه داری و نشریات

دومان سهند و روزنامه نگاری

خیلی جالب است که یک تکه کاغذ کوچک میتواند غوغایی در جهان به پا کند. شاید دومان نیز از قدرت روزنامه بود که آن را دوست داشت. اینکه بتوانی با نوشته های خود بشر را آگاه کنی قدرتی است که روزنامه به دومان سهند داد.

داستان دومان سهند و روزنامه نگاری از آنجا شروع شد که دومان سهند ابتدا در یک مجله گردشگری شروع به کار کرد و بعد از آن به روزنامه سیاسی رفت که در حوزه اقتصادی که علاقه او بود ژورنالیستی را ادامه داد. در دهه 70 و با انتصاب رییس جمهور وقت سید محمد خاتمی جریان های سیاسی رنگ و بویی تازه گرفت و آزادی های رزونامه ها در چاپ و انتشار در تمامی حوزه های مسیری جدید را دنبال کرد.

دومان سهند از دل مردم بود و برای مردم مینوشت به طوری که بخاطر اینکه از حقایق مینوشت همیشه مورد تهدید واقع میشد ولی بخاطر علاقه خود به حوزه های اقتصادی ادامه میداد تا اینکه بر اساس یکی از گزارش هایی که منتشر شده بود، یکی از وزرا به طور جدی با دلال های حوزه خودش برخورد کرده بود و با الهام از این موضوع فیلمی ساخته شد و بعد از سالها وزارت ارشاد جایزه بهترین گزارش را به گزارش اقتصادی دومان سهند داد و همین قدرت روزنامه است که ازش حرف میزنیم! شما نیز میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دومان سهند به لینکدین دومان سهند مراجعه نمایید.

دومان سهند و روزنامه نگاری

دومان سهند به علت فقدان سرمایه گذار در این زمینه سعی داشت تا به تقویت ستون های این حوزه بپردازد تا اخبارهای مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی بدون پرده و حقیقی به دست مردم برسد. از جمله سرمایه گذاری دومان سهند در حوزه روزنامه داری و نشریات میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

نشریات منتشر شده توسط دومان سهند

ماهنامه آینده روشن

ماهنامه آینده روشن،ماهنامه ای اجتماعی, اقتصادی بود که با سرمایه گذاری دومان سهند انتشار یافت. از آنجا که یکی از شعار های این روزنامه هر ایرانی یک کار آفرین بود، محتوای این مجله علاوه بر مصاحبه با فعالان اجتماعی و اقتصادی، مصاحبه با صاحبان کسب و کار برتر و افراد موفق در حوزه مالی، فعالیت و تلاش برای سوق دادن افراد به سمت کارآفرینی بود.

ماهنامه آینده روشن تا سال 1396 به فعالیت خود ادامه داد و در طول فعالیت خود یکی از محبوب ترین مجله ها در حوزه اقتصادی بود.

ماهنامه اکسیرنوین

هر چه از جذابیت و زیبایی این مجله بگوییم کم گفته ایم! ماهنامه اکسیر نوین، همانند اکسیری در حوزه هنر و ادبیات با سرمایه گذاری دومان سهند نمایان شد. این نشریه به سبب طراحی های فوقالعاده از طرح روی جلد تا محتوای بی مانند مورد توجه تمامی فعالان ادبی و هنری قرار گرفت و حتی در حوزه های متفاوت دیگر زبانزد خاص و عام شد. در هر شماره از این نشریه زندگی یکی از بزرگان هنری و ادبی معاصر زیر ذرهبین قرار میگرفت و با آنان مصاحبه ویژه انجام میشد. متاسفانه به دلیل قطع حمایت مالی نشر این ماهنامه نیز در سال 1399 متوقف شد. شما نیز میتوانیدبرای خواندن و دیدن برخی از این نشریات به توییتر دومان سهند مراجعه نمایید.

روزنامه آسمان آبی

روزنامه آسمان آبی سفری کوتاه خود را از تیرماه سال 1396 شروع کرد و در ایستگاه اسفند از قطار پیاده شد. این روزنامه توسط دومان سهند تاسیس شد. این روزنامه که روزنامه مجله غیر خبری بود متفاوت با تمامی نشریاتی بود که نشریات ایران تا بحال به چشم خود دیده بودند. محتوای این مجله به چالش کشیدن هر چیزی بود. روزنامه حرفه ای آسمان آبی از حقوق زن و مرد گرفته تا مشکلات معلولان و از دل مردم برای مردم سخن میگفت.

روزنامه وقایع اتفاقیه

روزنامه وقایع اتفاقیه یکی از شناس ترین روزنامه های ایران و قدیمی ترین آنان است. دومان سهند در سال 1396 یکی از سرمایه گذاران این رزونامه شد بعد از آن این روزنامه رویکرد جدیدی را اتخاذ کرد. این روزنامه حال و هوای دیپلماسی و سیاسی خود را به روز کرد و با تحلیل اختصاصی در حوزه سیاسی به روزنامه ای سیاسی تبدیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.