کد خبر : 735
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 جولای 2021 - 15:00

پوشش جهانی Starlink در ماه سپتامبر

پوشش جهانی Starlink در ماه سپتامبر

گوئن شاتول ، رئیس SpaceX گفت كه واحد اینترنت ماهواره ای Starlink الون ماسک انتظار دارد تا ماه سپتامبر بتواند تحت پوشش جهانی مداوم خود قرار دهد اما پس از آن نیاز به تأییدیه های نظارتی دارد. اظهارات شاتول در زمان شرکت وی در یک کنفرانس فناوری برای گروه Macquarie از طریق پخش وب صورت

گوئن شاتول ، رئیس SpaceX گفت كه واحد اینترنت ماهواره ای Starlink الون ماسک انتظار دارد تا ماه سپتامبر بتواند تحت پوشش جهانی مداوم خود قرار دهد اما پس از آن نیاز به تأییدیه های نظارتی دارد.

اظهارات شاتول در زمان شرکت وی در یک کنفرانس فناوری برای گروه Macquarie از طریق پخش وب صورت گرفت.

وی گفت: “ما با موفقیت حدود 1800 ماهواره مستقر کردیم.” هنگامی که همه این ماهواره ها در مدار عملیاتی قرار بگیرند ، ما پوشش مداوم جهانی خواهیم داشت. بنابراین باید مانند بازه زمانی سپتامبر باشد. اما پس از آن ، ما کارهای نظارتی داریم که باید به هر کشور برویم و تأیید ارائه خدمات مخابراتی را بگیریم.

شاتول همچنین افزود: Starlink ، كه اعلام كرد قصد دارد 12 هزار ماهواره را با هزينه حدود 10 ميليارد دلار مستقر كند ، هم اكنون در 11 كشور خدمات آزمايشي ارائه مي دهد.

ماسک در ماه می اظهار داشت که این شبکه ماهواره ای بیش از 500000 پیش سفارش خدمات اینترنتی خود دریافت کرده است و انتظار ندارد که مشکلی در رفع تقاضا داشته باشد.

در سال جاری ، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده برنامه SpaceX را برای استقرار برخی از ماهواره های Starlink در مدار پایین تر از آنچه در نظر گرفته شده بود ، تصویب کرد. این امر به منظور ارائه خدمات اینترنت پهن باند پرسرعت به افرادی است که در حال حاضر فاقد دسترسی هستند.

پوشش جهانی ماهواره های Sarlink (استارلینک)

پوشش جهانی Starlink

Starlink یکی از تعداد رو به رشد سازندگان ماهواره کوچک است. که همچنین شامل Kuiper آمازون ، OneWeb انگلیس و Blue Canyon است.

در همین حال ، اسپیس ایکس اسناد قانونی را برای درخواست اجازه انجام حداقل شش پرتاب ماهواره Starlink از تأسیسات خود در سواحل شرقی ارائه داده است.

این نشان می دهد که اسپیس ایکس در حال کار بر روی فعال سازی مجدد تنها سکوی پرتاب ساحل غربی این شرکت است.

در ماه گذشته ، Starlink با پرتاب موفقیت آمیز 28 ماهواره SpaceX از یک نقطه عطف مهم عبور کرد. این امر در نهایت قرار گیری 1600 ماهواره را در مدارهای خود به پایان رساند.

از نظر فنی ، حدود 1100 از این ماهواره ها عملیاتی هستند. در حالی که 530 ماهواره دیگر هنوز در حال پردازش هستند. این به منظور تقویت خود در مدارهای نهایی است.

هنگامی که تمام ماهواره های مدار، این روند را به پایان رساندند. صورت فلکی Starlink قادر است اینترنت بدون وقفه را تقریباً به همه افراد روی زمین برساند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.