کد خبر : 748
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 جولای 2021 - 15:22

مزایا و معایب بازاریابی تلفنی

مزایا و معایب بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی می تواند یک روش موثر برای کسب و کار برای فروش و افزایش سود بالقوه باشد. این روش فروش به کسب و کارهای کوچک اجازه می دهد تا خارج از حوزه کسب و کار محلی گسترش یابند. اگرچه به شرکت ها فرصت ارتباط با مشتریان بالقوه را می دهد ، بازاریابی تلفنی برای

بازاریابی تلفنی می تواند یک روش موثر برای کسب و کار برای فروش و افزایش سود بالقوه باشد. این روش فروش به کسب و کارهای کوچک اجازه می دهد تا خارج از حوزه کسب و کار محلی گسترش یابند. اگرچه به شرکت ها فرصت ارتباط با مشتریان بالقوه را می دهد ، بازاریابی تلفنی برای بدست آوردن نتایج مثبت در فروش گاهی به زمان بیشتر جهت مکالمه نیاز دارد.

مفهوم بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفن: فرآیند استفاده از تلفن برای جذب احتمالی مشتری ، فروش یا جمع آوری اطلاعات از افراد را بازاریابی تلفنی گویند. خصوصاً این روش ابزار ارزشمندی برای مشاغل کوچک است ، زیرا در مقایسه با فروش بصورت شخصی، ارتباط تلفنی با مشتری در زمان و هزینه فروشنده نیز صرفه جویی ایجاد می کند.

بازاریابی تلفنی چیست؟

مزایای بازاریابی تلفنی

چندین مزیت بازاریابی تلفنی وجود دارد و آنها به شرح زیر است:

  • بازاریابی تلفنی هزینه های کمتری نسبت به استخدام نیروی فروش خارجی دارد، که باعث صرفه جویی در هزینه برای مشاغل کوچک می شود.
  • گسترش تجارت با فروش در سایر مناطق فروش به مشتریان ، چه به صورت محلی و چه ملی و حتی بین المللی، امکان پذیر است.
  • بازاریابی تلفنی ، امکان پیگیری مشتریان یا مصرف کنندگان موجود را فراهم می کند. این امر منجر به برقراری ارتباط با مشتریان یا مصرف کنندگان می شود ، فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیاز مشتری و در نهایت رضایت مشتری می تواند تأثیر قابل توجهی در سودآوری تجارت شما داشته باشد.
  • بازاریابی تلفنی روشی انعطاف پذیر و از نظر آماری موثر است.

معایب بازاریابی تلفنی

بازاریابی از راه دور اشکال زیادی دارد که به شرح زیر است:

  • برخی از مشتریان تماس های اسپم را آزار دهنده یا روشی برای کلاهبرداری می دانند.
  • از دیگر معایب بازاریابی تلفنی این است که تهیه لیست مصرف کنندگان یا مشتریان گران تمام می شود یا ممکن است به روز نباشد و غالباً به فروش عمده واقعی منجر نمی شود.
  • در بسیاری از موارد ، این لیست ها شامل نام افرادی است که تماس های ناخواسته فروش نمی خواهند و لیست های بازاریابی تلفنی که باید به آنها توجه شود حاوی اسامی مشتریانی است که دارای مشخصات دموگرافیک منطبق با آنهایی هستند که در بازار هدف قرار دارند یا کسانی که قبلاً چنین مواردی را خریداری کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.